OVER de DORPSRAAD

DOELSTELLING

Stichting Dorpsraad Geijsteren streeft de volgende doelen na:

• Het in stand houden, en daar waar mogelijk verbeteren van de woon-, werk-, en leefsituatie in het dorp Geijsteren.

• Het in samenspraak met de inwoners formuleren en behartigen van de belangen van het dorp.

• Het gevraagd, en ongevraagd adviseren van het gemeentebestuur van de gemeente Venray, haar rechtsopvolgers, en andere (overheids-) instanties, meer in het bijzonder met betrekking tot de leefbaarheid van het dorp, en het welzijn en de zorg (WMO) van de inwoners van het dorp.

• Het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zinverband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

BELEID

Het beleid van de stichting is vastgelegd in de DOP (Dorpsontwikkelingsplan). Het DOP is opgesteld in samenwerking met de gemeente, waarna de gemeenteraad deze geëffectueerd heeft in 2015. In 2017 is de DOP geactualiseerd. Het DOP geldt voor een periode van 10 jaar.

De verschillende benodigde taken en werkzaamheden worden onbezoldigd uitgevoerd door de bestuursleden.

SUBSIDIE

Download hier beneden de toetsingscriteria voor het aanvragen van subsidie bij de Dorpsraad Geijsteren.